總網頁瀏覽量

2014年9月23日 星期二

mijn leven

een drukke dag

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, want een van mijn dochters heeft te grote amandelen.

Nu ben ik hier, om mijn uitspraak te verbeteren.

Om half vijf moet ik met mijn kind naar de zwemles gaan.

Om half zeven moet ik koken.

Vandaag heb ik het heel druk, dus ik ben moe.

S'avonds kan ik uitrusten op mijn bed.

mijn droom

Toen ik nog niet getrouwd was, had ik een droom. Ik denk dat het leuk was. Ik ben getrouwd met een rijke man. Ik heb veel geld. Ik heb een groot huis, daar is een mooie woonkamer, ik kan daar lui op de bank liggen om T.V. te kijken.

Ik heb een mooie tuin. Daar staan veel bomen en bloemen. Ik kan daar wandelen. Ik heb een luxe auto. Ik kan met die auto naar de winkels. Ik wil in luxe leven. Maar een droom is een droom, dat is niet echt. Mijn droom valt in duigen. Nu heb ik niets. Mijn droom is aflopen. Ik word wakker.

Nu heb ik een andere droom. Ik leer Nederlands. Als mijn Nederlands goed is , kan ik werk zoeken. Als ik werk heb, kan ik geld verdienen. Als ik geld heb, ga ik op vakantie naar mijn eigen land. Als ik nog veel geld heb, verhuis ik naar mijn eigen land. Ik hoop dat mijn droom uitkomt.

familie

Ik herinner me mijn grote familie. Toen ik klein was, had ik een overgrootmoeder, vijf oudtantes, vier oudooms, mijn opa en oma. Ze waren heel lief, maar ze zijn er nu niet meer.Ik vind dat jammer.

Toen ik jong was, had ik vijf tantes, vier ooms, mijn vader, mijn moeder, twee broers, acht nichten, zes neven. Ze zijn ook lief. Als het Chinees nieuwjaar was, hadden we contact met elkaar. We bezochten elkaar ook. Ik voel me goed dat mijn familie zo dicht bij mij was.

Toen ik getrouwd was, kwam ik naar Nederland. Ik heb mijn grote familie gemist. Daarom deed het heel erg pijn in mijn hart. Soms dacht ik dat ik fout heb gekozen. Ik vond dat ik beter in China dan in Nederland kon zijn.

De tijd gaat verder, ik kan niet mee terug. Ik moet hier blijven met mijn gezin. Dus ik mis mijn grote familie, maar ik heb een gezin,, mijn man, ik en mijn kinderen. Ik denk altijd, als mijn kinderen groot worden, hoef ik hun niet meer te verzorgen, dan kan ik terug naar China, maar ik moet nu nog 20 jaar wachten.

Na 20 jaren zijn mijn vader, mijn moeder, mijn tantes en mijn ooms nog ouder of ze zijn er niet meer. Ik mis mijn grote familie nog steeds. Nu moet ik stoppen met mijn negatieve gedachten. Dan pak ik mijn telefoon, en bel ik hun op. Ik wil mijn grote familie houden.




沒有留言:

張貼留言