總網頁瀏覽量

2013年4月27日 星期六

Interview

Waarom kom je naar Nederland?
Omdat mijn man in Nederland woont.
Hij komt net als ik uit Hong Kong.
Toen hij klein was, kwam hij naar Nederland.
Toen hij in Hong Kong was, hadden we elkaar ontmoet.
We zijn getrouwd, dus ik ben hier gekomen.

Hoe was het om ineens in Nederland te wonen?
Ik ben angstig! Het is een heel andere cultuur en andere mensen.
Ik ben helemaal niet bekend.
Ik ken de mensen niet en ik ken de taal niet.
Daarom ben ik heel bang.

Wat vind je van Nederland? voordeel en nadeel.
voordeel zijn de goede regels.
Als ik iets wil doen, moet ik een afspraak maken.
Nadeel zijn het slechte weer.
Nederland is de winter langer dan de zomer.
Ik vind het heel koud.
En een Nederland is heel vaak regen.
Ik ben niet gewend van het weer.

Wat vind je van Nederland over euthanasie?
Voorbeeld: Als iemand heel erg ziek is , kan je zeggen tegen de dokter,
ik wil dood. De dokter helpt zieke mensen dood te gaan.
Ik vind dat het niet uit maakt. Ze kunnen kiezen.
Omdat de zieke mensen medicijnen gebruiken tot de dood kan je niets doen.
Dat is heel jammer!
Als ik oud en ziek ben, kies ik ook.

Wat vind je van Nederland over homohuwelijk?
Ik vind dat het niet uit maakt.

Wil je blijven in Nederland? of vind je Nederland wel je thuis?
Ik zeg: Ja. want mijn kinderen wil hier blijven. Ik ook.
Ik woon hier bijna 15 jaar. ik ben gewend.

Wat wil je in de toekomst graag doen?
Ik wil Nederlands  leren, omdat de taal belangrijk is.
Als je in Nederlands woont, maar je kunt geen Nederlands praten.
Hoe moet je dan lever? Daarom vind ik de taal heel belangrijk.



沒有留言:

張貼留言